Hello teacher - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Inge Hunnik - WaarBenJij.nu Hello teacher - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Inge Hunnik - WaarBenJij.nu

Hello teacher

Blijf op de hoogte en volg Inge

31 Oktober 2013 | Cambodja, Kâmpôt

Mijn laatste 2 dagen in Bangkok waren echt relax dagen. Ik kwam s ochtends rond een uur of 8 aan bij het guesthouse nadat mijn nachttrein 2 uur vertraging had gehad, maar das nog niks met de 7,5 uur vertraging die een paar jongens die ik had ontmoet hadden met een latere nachttrein. Toch wel verwonderlijk dat in nederland iedereen chagerijnig wordt als de trein een kwartier te laat is en iedereen in Thailand heel rustig aan het wachten is als de trein een aantal uur te laat is. Maargoed in mijn 2 dagen in bangkok heb ik niet heel veel meer gedaan dan lekker rondslenteren en een massage nemen:) Dat het samsen skyline hostel, waar ik zat, een rooftop had met super uitzicht over de stad was ook een grote pre.
En zomaar ineens was mijn tijd in Thailand alweer voorbij. Ik heb geweldige nieuwe mensen ontmoet en een super tijd gehad, maar op zaterdag 19 oktober was het echt tijd om naar Cambodja te gaan. Met een shuttle busje werd ik opgehaald om naar het vliegveld te gaan. 140 baht ipv de 300 a 400 baht die je voor een taxi betaalt. Inchecken, een uurtje wachten en toen op naar phnom penh.

Op het vliegveld werd ik opgewacht door Rianne, de regiocoördinator van be more in Cambodja, zij bracht mij naar t guesthouse waar ik 1 nacht zou verblijven. Wat een verschil met de hostels waarin ik verbleef in thailand. Ik had een kamer voor mezelf met een dubbel bed en zelfs een tv. In dit guesthouse ontmoette ik ook mijn mede vrijwilligers Lotte en Bibi. De volgende dag moesten we om 8.15 klaar staan om de bus naar kampot te nemen. Maar omdat we s ochtends eerst wat brood wilden halen waren we een beetje laat en moesten we rennen. Oeps! Na een rondleiding in kampot en uitlegvan rianne was het voor Lotte en mij tijd om met de tuktuk naar kep te vertrekken. De weg was super hobbelig en stoffig want hij is al vanaf februari 'under construction' Dus toen ik uitstapte bij kep gaddens voelde ik me ook een wandelende stofbal. Na een rondleiding over het terrein middenin de natuur, en de eerste sschok van de primitieve omstandigheden, de douche is een tond met water, was het op maandag tijd om te beginnen. Omdat janine, de leidster van het project, ziek was, was het een beetje een chaos. Nu werk ik er alweer bijna 2 weken en elke ochtend als ik de kamer uit loop wordt ik begroet met een hello(teacher) of een good morning. De kinderen zijn namelijk s ochtends vroeg op het project aan het spelen. Deze week geven Lotte en ik samen drama aande oudste klas. Super leuk om te zien hoe sommigen echt helemaa, los komen. En stieken ook wel heel leuk om ze uit hun comfortzone te halen.

aankomend weekend gaan we lekker naar kep en naar rabbit island en dan alweer op naar mn 3e week bij kep gardens. Niet te geloven dat ik al 4 weken weg ben. De tijd vliegt, maar ik heb nog 5 maanden te gaan:)

Heel veel liefs

  • 31 Oktober 2013 - 18:35

    Edith:

    Hai meisje

    Alweer bijna 2 weken aan het les geven knap hoor.
    Hoe is het met haar wassen bij de ton ? Super dat jullie ook naar botanica kunnen voor jullie siesta !
    Geniet en groei in het les geven. Toi toi voor jullie allen op Kep Gardens

    liefs mam

  • 01 November 2013 - 08:06

    Ies:

    Hoi Inky,
    Inderdaad alweer een maand op pad en van alles meegemaakt in die tijd. Ik ben verschrikkelijk blij dat je het naar je zin hebt, ook al is het misschien wat primitief. Geniet van alles wat je tegenkomt.
    Succes als juf
    Papa

  • 15 November 2013 - 19:22

    Lia:

    Hallo Inge, ik begonnen om je verhalen te lezen. Helemaal super. Dat de tijd zo snel gaat, is een goed teken. Dan heb je het naar je zin. Leuk om lerares te zijn. Doe er veel ervaring op en geniet ervan. Die ervaring daar zul je niet gauw vergeten. Blijf je volgen en tot schrijvens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

Fake cards, Island city& Lovina

26 Februari 2014

and the story continues

17 Februari 2014

Dancing in the street

17 Januari 2014

Catching up, sorry it took so long

05 December 2013

silence&soup
Inge

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 10680

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: