sun, sea, beach and open water diving - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Inge Hunnik - WaarBenJij.nu sun, sea, beach and open water diving - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Inge Hunnik - WaarBenJij.nu

sun, sea, beach and open water diving

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Oktober 2013 | Thailand, Koh Tao

Wauw er zijn alweer bijna 2 weken voorbij sinds ik weging. De tijd gaat toch wel heel snel, over iets minder dan een week begin ik al bij kep gardens in cambodja, maar voor nu is het nog thailand.

BANGKOK
De dag nadat ik aangekomen was ben ik samen met flora en bernie (2 meiden uit oostenrijk) bangkok gaan verkennen. We zijn o.a. naar grand palace geweest. Naar binnen gaan vonden we te duur dus hebben we alleen de buitenkant gezien. (De binnenkant had ik ook al een x gezien)
verder zijn we naar mbk, een groot shoppingcenter geweest, want flora wou een broek met olifanten. Die zijn werkelijk overal te krijgen, dus na 2 minuten waren we al geslaagd. Na nog wat rondgelopen te hebben, gingen we naar buiten en kwamen er achter dat daar een of ander optreden was van verschillende zang/dans groepen, of liever gezegd playback groepen. Maar je staat toch wel een beetje raar te kijken als er een meidengroep optreed en allerlei jongens voor het podium de dans na doen en helemaal losgaan.
Uiteindekijk terug naar hrt hostel met de bus, wat nog een heel gedoe was, want de bushaltes hebben geen naam, dus je moet maar weten waar je uit moet stappen. Gelukkig zijn de mensen super behulpzaam. 1 meisje had zelfs een kaart getekend, zodat we wisten hoe we van de bushalte naar het hostel moesten lopen.

De volgende dag kwam ik Lieke, uit Utrecht, tegen. Zij was net aangekomen in Bangkok. Met haar en nog 2 anderen ben ik naar een grore markt in bangkok geweest. Wat ik me nog altijd afvraag is waarom er 10 kraampjes , met dezelfde spullen maast elkaar staan. Hoe maken die mensen ooit winst? Nadat we door de stromende regen terug gelopen waren, was het tijdvoor mij tijd om te vertrekken. Na afscheid van kevin en wasana, de eigenaren van het hostel, Lieke, Flora en Bernie stapte ik op de nachttrein naar Koh Phangan.

KOH PHANGAN
De nachtrtrein was lekker laat, dus i.p.v. 7 uur kwamen we om 11 uur aan in surrat thani. Wat een chaos daar op het station. Sr staann tientallen mensen die je de juiste bus aanwijzen, maar als ze naar een plek staan, waar 3 bussen staan, weet je nog niet welke je moet hebben. Uiteindelijk de bus gevonden en na een random stop, waar we onze spullen uit moesten laden en 20 minuten later weer verder gingen in een andere bus kwamen we bij de veerboot naar koh phangan. Toen ik aankwam bij het hostel, bleek daar op dat moment niemand te zijn dus dan maar op zoek naar een ander hostel en zo kwam ik uit bij lazy house hostel. Daar zaten ook 4 amerikanen die ik in de taxi had ontmoet, ellen, caitlin, jerome en michael en juliana en matt. Juliana kwam ik op straat tegen en zij raadde mij lazy house aan. De volgende avond gingen we met zn alle wat drinken op het strand. Super gezellig en al snel aren er 2 buckets leeg. En zo ging het eigenlijk elke avond, alleen ging matt al snel weg naar koh tao. Overdag had ik samen met michael ellen caitlin en jerome 3 scooters gehuurd, zodat we het eiland konden verkennen. O.a. naar verschillende watervallen. Die allemaal leeg bleken te staan. Beetje jammer, maargoed op mijn 4e avond in koh phanganwas er een pool party, waar we heen zijn geweest en 11 oktober was de half moon party. Op het strand kwamen we guillome(hoe schrijf je dat?) uit frankrijk tdgen en hij ging met ons mee naar de half moon. De half , moon party is op een open plek midden in de jungle, het zag er super it en het was ook heel gezellig. Na lekker weinig geslapen te hebben vertrokken Juliana en ik de volgende midsag samen naar koh tao.

KOH TAO
Op de boot naar koh tao kwam er iemand van ban's diving resort naar ons toe, om uit te leggen wat zin aanbieden en aangezien wij wel een gratis taxi wilden besloten we om te kijken of het wat was. En nu zit ik dus hier in de receptie vanban's diving resort. Voor 9000 baht, dat is ongeveer 200 euro, heb me hier een duikcursus can 3,5 dag en een kamer voor 4 nachten. Ik ben dus de duikcurcus gaan doen. Juliana niet, maar ze kon wel gewoon bij mij op de kamer blijven. Diezelfde dag nog had ik de kennismaking met de duikinstructeur, John, en moesten we een video over duiken kijken(die was echt slaapverwekkend saai) De volgende dag begonnen we 's ochtends met theorie en 's middags gingen we in het zwembad oefenen. We moesten o.a. verschillende skills met ons masker en ademhaling doen. Ook leerden we hoe je iemand naar de kant moet helpen als diegene te moe is om te zwemmen. John deed dat vodor bij mij, maar als hij dan zegt: Ok the next one is also know as the porn-push, denk je toch wel ff een seconde: wtf gaat er nou weer gebeuren. Maar t viel allemaal wel mee. De ochtend daarna moesten we om 7.20 klaar staan, veels te vroeg!, om onze 1e 2 duiken in zee te maken. Het was superr vroeg, maar het was het echt waard! De 1e 2 duiken gingen tot maximaal 12 meter. De 1e x had ik toch echt wel heel erg last van mn oren terwijl we dieper gingen, maar de 2e x was dat al een stuk minder. Maar het was echt super mooi om alles ondercwater te zien. Die middag hadden we het laatste beetje theorie en ons final exam, die we allemaal ruim haalden. ( allemaal is trouwens ik en 2 anderen, wanr we hadden , maar een groep van 3) De laatste ochtend, vanochtend dus, moesten we weer veel te vroeg klaarstaan voor onze laatste 2 duiken. Deze gingen tot maximaal 18 meter en wat was het weer super mooi! De e duik deden we bij white rock en daar was zoveel koraal en zoveel verschillende vissen, WE SAW NEMO! Rond 12.30 waren we terug en hadden we ons open water dive certificate gehaald. Nu heb ik lekker de middag vrij, duiken is echt heel vermoeiend, en heb ik eindelijk weertijd om mn blog te schrijven.
Hij is een stuk langer dan de vorige keerxd

Morgenavond neem ik de nachttrein terug naar bangkok en dan vlieg ik zaterdag naar phnom penh. Mijn tijd in Thailand zit er dan alweer op. Hett was amazing! Maar ik ben klaar om naar Cambodja te gaan en daar met mjn vrijwilligerswerk te beginnen!

Heel veel liefs uit Thailand

• 15 Oktober 2013 - 12:30

Edith Willemsen:

Hallo meissie

Wat gaat de tijd snel als je zo veel meemaakt.
    Deze ervaringen neemt niemand je meer af.
    Je kunt nu uitgerust ?? op naar je vrijwilligers project in Kep.
    Goede reis naar Cambodja,fijne ontmoeting met de andere vrijwilligers,en heel veel sterkte met je vrijwilligers werk !

liefs mam,dikke knuffel

• 15 Oktober 2013 - 12:49

Linda:

SUPER VET INGE!!!!
    Je weet me wel heel erg jaloers te maken :o
    Veel plezier in Cambodja
    xxx

• 15 Oktober 2013 - 12:58

Rob:

Heel erg goed bezig zusje!!!! Kunnen we in de toekomst een x samen gaan duiken.

Xxx

• 15 Oktober 2013 - 13:18

Ies Van Hunnik:

Hey Meisie, hartstikke goed verhaal en wat een aktiviteiten allemaal. Ben hartstikke trots op je.
    Hoop dat je het in Cambodja net zo naar je zin hebt
    Heeele grote knuffel
    Pap

• 15 Oktober 2013 - 14:25

Yasmin:

Hai nichtje,

Duiken op Koh Tao is mooi he, ben ik ook geweest. Lijkt me duidelijk dat we een keer een familie suikermeloenen moeten gaan houden! Veel plezier in Cambodja!

Liefs

• 21 Oktober 2013 - 12:25

Eline Rotscheid:

Hee Inge,

Wat heb je al super veel leuke en mooie dingen gedaan.
    Ik heb veel respect voor je dat je dit bent gaan doen in je eentje.
    Ik wil je heel veel succes en natuurlijk veel plezier wensen voor de komende tijd.

Veel liefs,
    Eline