Catching up, sorry it took so long - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Inge Hunnik - WaarBenJij.nu Catching up, sorry it took so long - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Inge Hunnik - WaarBenJij.nu

Catching up, sorry it took so long

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 Januari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Wauw wat is mijn laatste blog alweer lang geleden (5 december) Sorry!
Time flies when you're having fun!

De laatste keer dat ik schreef was ik nog aan het lesgeven in Cambodja en nu zit mijn tijd in Vietnam er alweer bijna op, morgen vlieg ik naar de Filipijnen!
Ik ga nu dus proberen 1,5 maand in 1 verhaal te stoppen, zonder dat jullie uren moeten lezen;)

Laatste week Kep gardens
Mijn laatste week bij Kep gardens was een bijzondere week, het was namelijk mijn topic week. Ik stond de hele week zelf voor de klas les te geven over the body. Die week kwam ook mijn moeder en konden we samen mijn verjaardag vieren de volgende dag. Vande studenten kreeg ik super lief allemaal armbandjes en ze zongen allemaal happy birthday voor me.
De dag na mijn verjaardag was mijn laatste dag. Toch wel heel moeilijk hoor m na 8 weken afscheid te moeten nemen. Ik heb een geweldige tijd gehad bij Kep Gardens en zou het zeker nooitvergeten.

Reizen met mama
Die avond ging ik met mama naar kampot om samen met Loes nog lekker te eten voor mijn verjaardag. Om de volgende dag opgehaald te worden om naar phnom penh te gaan en vanuit daar naar battambang. Helaas kan ik over Battambang niet zoveel vertellen, ik was ziek toen we daar waren, voor verhalen over battambang moet je dus bij mn moeder zijn;)
Na battambang gingen we naar Siem Reap. De ankor watt tempels zijn prachtig en het zijn er zo veel! Met een tuktuk zijn we 2 dagen tempels langsgegaan. Super tof!
Vanuit Siem Reap vlogen we naar Saigon. Op het vliegveld was het nog even spannend voor mij, ik was een paar dagen langer dan mn visum gebleven, dit zou 5 dollar per dag zijn, maar je weet natuurlijk nooit. Ik maakte me zorgen om niets! Ze hebben er nooit iets van gezegd:)

Vietnam
In Saigon bleven we maar 1 dag, want devolgende dag werden we naar de mekong delta gebracht voor een 3 daagse fietstocht. Zwaar, maar wel super mooi! De 2e nacht vebleven we in een homestay en was het avondeten included. Ze hadden super lekker vietnamees eten voor ons gemaakt!:) Na de homestay begon onze langste fietstocht, 65 kilometer! Maar hetwas het zeker waard!
Na de vermoeiende 3 dagen, hadden we 1 nachtje in Saigon om uit te rustenom vervolgens naar cathien national park te gaan. Een super mooi en groot tropical forest! Waar we in een lodge verbleven en een echt engels kerstdiner kregen! In 2dagen leuke rondleidingen gekregen door het forest, waarbij de gids op een gegeven moment ook niet meer precies wist waar we waren, maar dat was juist leuk:)
Na Cathien vlogen we naar Hanoi om daar samen nog 2 dagn te zijn. In Hanoi nog een x gezellig geluncht met Loes, voordat zij naar Thailand ging en verder rondgelopen door verschillende kleine straatjes en toen was het voor mama alweer tijd om naar huis te gaan.
Wat een geweldige 2,5 hebben we samen gehad mam, helemaal super dankjewel!!

Na mama's vertrek was het voor mij tijd om weer echt te gaan backpacken dus op naar hanoi backpackers hostel, 1 groot party hostel. De 1e nacht dat ik daar was, 30 december, gingen we met zn allen een pub crawl, kroegentocht, doen, wat ze dus blijkbaar elke avonddoen, om ervolgens d volgende ochten vroeg op te moeten staan voor de halong bay trip, Castaways. Wat een geweldige trip om te doen met oud en nieuw. Met oud en nieuw zaten we op een boot in het midden van halong bay en devolgende dagop een prive eiland. Die 2dagen waren groot feest, letterlijk!
Na de halongbay trip ging ik wee terug naar hamoi backpackers met een aantal geweldige mensen die ik tijdens de trip heb leren kennen. Devolgendee dag, omdat het onze laatste dagin hanoi was, e pub crawl weer gedaan. Na hanoi ging ik naar Hue voor een dag om daarna naar Hoi an te gaan, waar we weer met een groep van castaways waren! En wat is Hoi An een leeuk stadje. Het is best wel toeristisch, maar op een of andere manier weet het de traditionele vietnamese charme te behouden. In Hoi An heb ik samen met Beth en Miranda een easyrider tour gedaan naar de ancient ruins myson, marble mountain en een waterval en we kregen de kans om zelf ricepaper te maken. Een hele geslaagde dag! Dedag daarna ging Beth terug naar Hanoi:( Een dag later ging ik samen met Miranda en Jenny naar Nha Trang waar we een daytour hebben geboekt die vreselijk bleek te zijn. Wij dachten dat we naar een waterval gingen en wat eilanden. We gingen inderdaad naar eilanden, maar die eilanden bleken gespecialiseerd te zijnin dierenshows. Wij hebben dus maar de hele dag op het strand gezeten, omdat wede shows absoluut niet wilden zien. De dag na die vreselijke tour gingen we naarVinpearl, een groot attractiepark, super grappig. Die avond vertrok Jenny naar saigon en na een dag relaxenmet Miranda ging ook zij naar saigon, terwijl ik de volgende ochtend aar Dalat ging. In de bus naar Dalat kwam ik 2 meiden tegen die in hetzelfde hostel zouden verblijven. Dus wij hadden bedacht dat we wel met zn 3en naar het hostel konden lopen, omdat het maar een paar minuutjes zou zijn, dat wss het ook als je in 1 keer goed liep, wat wij dus niet deden. Dus na 20 minuten lopen met zware tassen en een paar x de verkeerde kant op gestuurd te zijn kwamen we eindelijkbij het hostel. Het was echt een familie hostel, waar we 's avonds met zn allen op de grond het eten aten wat mama, de moeder van de eigenares, gemaakt had.
De 2e dag in dalat ging ik samen met Courtney en Caitlin, de meiden van de bus, een easyrider tour doen en op het laatste moment besloot Thomas, jongen uit het hostel, ook mee te gaan. De easyrider tour was top, geweldigedingen gezien, waaronder een mozaïek pagoda, mediation center en crazy house, letterlijk een crazy house, een soort dali achtig iets.
De volgendeochtend gingen Caitlin en Courtney naar Mui Ne en ging ik sa, en met Thomas canyoning doen. Super gaaf! Het draaide voornamelijk om abseilen, eerst 18 meter, toen 16 en later 25 meter in een waterval echt amazing, maar toch ook wel eng! Ook deden we verschillende waterslides en een cliffjump van 11 meter, annie, de eigenares van het hostel, verklaarde me voor gek toen ze hoorde dat ik de 11 meter jump gedaan had, je kon ook 7 of 3 meter doen. De laatste waterval waar we gingen abseilen heette de washingmachine. Eerst ben je manelijk gewoon aan het abseilen, maar na 5 meter kan je niet meer bij de cliff en moet je je in de waterval laten zakken en door de kracht van de waterval wordt je rondgedraaid en al je laag genoeg bent moet je je in het water laten vallen en duwt het water je naar de kant. Een super gave dag dus. Dalat zelf is ook echt prachtig. Et ligt in de bergen n heeft dus supermooie natuur en veel watervallen.

En nu zit ik al weer in Saigon, na veel gezeur en moeite. Ik zou namelijk door de bus opgehaald worden, aar de bus kwam niet dus moest ik achterop een motorbike naar het busstation om met een andere bus naar Saigon te gaan. Alleen in die bus sprak niemand engels en ik wist niet zo goed wat er aan dehand was en aangezien ik de enige westerse was in de hele bus staarde iedereen me aan, maargoed nadat het al half 5 was, terwijl ik om 3 uur in Saigon zou aankomen, moesten we opeens wisselen van bus. Gelukkig zat er in die bus iemand die een beetje engels sprak en mij uitlegde waar ik uit moest stappen en welke bus ik dan moest nemen naar het centrum en zo was ik dus na een trip van 10uur, die eigenlijk 7 uur zou duren, eindelijk bij mijn guesthouse. Vandaag in Saigon naar het fine artsmuseum geweest. Hele interessante schilderijen, maar heel veel gaan er over oorlog. Zo zie je maar weer hoeveel invloed oorlog heeft op een land en de bevolking.
Mijn tijd in Vietnam was geweldig! Morgen vlieg ik alweer naarde Filipijnen, op naar een nieuw avontuur! En ik zou niet weer 1,5 maand wachten voordat ik een blog schrijf;)

Liefs!