Fake cards, Island city& Lovina - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Inge Hunnik - WaarBenJij.nu Fake cards, Island city& Lovina - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Inge Hunnik - WaarBenJij.nu

Fake cards, Island city& Lovina

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 Maart 2014 | Indonesië, Kuta

Hier ben ik weer met een verslagje, dit keer vanuit het heerlijke zonnige Bali.
Niet om jullie heel jaloers te maken hoor, maar het is wel het perfecte leven, lekker in de zon, zo'n 30 ºC, in de tuin van een relaxed hostel, na de hele dag op het strand gelegen te hebben en met het vooruitzicht dat je de komende paar dagen op een paradijselijk eiland zit, oftewel de gili islands!:)

Maar eerst nog even over mijn dagen voor Bali.

Manila,
25 februari vloog ik naar Manila, toen ik daar in het hostel kwam ontmoette ik gelijk een franse broer en zus met wie ik die dag naar chinatown ben gegaan. Lekker opgepropt in een tricycle.. Helaas gingen zij de volgende dag alweer weg.
Ik ben toen naar Downtown Manila gegaan en kwam ik uit op een straat met alleen maar stalletjes voor valse id kaarten, rijbewijzen, diploma's, noem maar op. Als je er langs loopt vraagt iedereen ook steeds of jevalse documenten nodig hebt. Heel grappig allemaal en heel goedkoopxd
Na mijn avontuur downtown hebben we met alle mensen die op dat moment in het hostel vebleven de hele avond op het dakterras gezeten en met degene die nog wakker waren hebben we om 3 uur 's nachts Mcdonalds besteld. Ik wist niet dat Mcdonalds een bezorg service had.
Die dag, na veels te vroeg wakker te zijn geworden, ben ik samen met een engels meisje door Manila gelopen. We eindigde onze toer door Manila op het dak vaneen heel luxe hotel. Heel mooi uitzicht, na daar wat gegeten te hebben 0, hebben we weer met een hele groep de hele avond op het dakterras van het hostel gezeten. We hadden nog het plan om naar midgetwrestling, oftewel liliputter worstelen, te gaan, wat blijkbaar heel populair is in Manila, maar kwamen erachter dat dat toch iets te ver was om 's nachts om 1 uur te doen. Geen midgetwrestling dus, maar wel een hele gezellige avond, beetje jammer dat ik om 6 uur op moest staan om naar het vliegveld te gaan.

Hong Kong
Hekaas had mijn vlucht meerdan een uur vertraging en kwam ik uiteindelijk rond een uur of half 2 in Hong Kong aan. Hong Kong is wel een rare stad. Allemaal verschillende eilanden en eigenlijk meer een apart land binnen een land. Gelukkig is het wel heel makkelijk om je daar met openbaar vervoer te verplaatsen. Ik was dus ook zo in Kennedy town, waar ik, gratis, zou verblijven. Thank you Alex! In het appartement had ik een eigen kamer en een heerlijke douche. ' s avonds ging ik met Alex en zn vrienden mee uit, en dus had ik weer een nacht waarin ik maar ewn uurtje of 3 sliep.. Ik moest namelijk vroeg op staan om met een groep mee te gaan hiken. Nooit gedacht dat er ook zulke mooie natuurlandshappen zijn in Hong Kong, de hike was wel heel zwaar, maar het was het echt wel waard.
Die avond gingen we naar een restaurant waar je voor 60 hong kong dollar zoveel kon eten en drinken als je wou. Alleen het restaurant heeft geen vergunning om alcohol te schenken dus de eigenaar geeft je gewoon geld om in de dichtsbijzinde supermarkt zelf alcohol te gaan kopen. Hoe geniaal is dat?!
Na weer een nacht niet zoveel geslapen te hebben heeft Alex mij de stad een beetje laten zien en was het de volgende dag, na eindelijk een goede nacht slaap, alweer tijd om naar Bali te vliegen.

Bali
Wat een gedoe is de immigratie op Bali zeg. Eerst moet je bij een balie je visum betalen, waarna je een bonnetje krijgt en in de rij kan gaan staan voor de paspoort controle. Helaas was die rij heeel lang en duurde het ongeveer een 1,5 voordat ik eindelijk een keer aan de beurt was. Gelukkig had ik snel een taxi gevonden en was ik zo in het hostel. Hier was ik met een aantal mensengaan eten die de volgende dag allemaal de Lovina tour zouden gaan doen dus ik had me ook ingeschreven voor die tour.
Gwlukkig was het het wel waard! De eerste dag gingen we 's ochtends rond 9 uur met zn 5en weg en gingen we eerst naar een koffieplantage, waar ze allerlei verschillende soorten koffie en thee maken, heel exotisch allemaal, daarna gingen we naar een tempel en een hotspring, waar we heerlijk konden zwemmen, als laatat gimgen we naar een boedistische tempel. We verbleven die nacht in een huis van familie van iemand van het hostel en 's avonds kwam iedereen bij elkaar om muziek te maken en te dansen. Dit alles onder genot van arak, een indonesish drankje waarin ze arak, een lokale likeur, mixen met limoen, suiker en ijs. Het was super gezellig en veel leuker dan een avond stappen!
De volgende ochtend moesten we om half 6 vertrekken, want we zouden dolfijnen gaan kijken en tegelijkertijd de zonsopgang vanf een bootje kunnen zien. We sloten de tour af met een trekking door verschillende villages en rijstplantages en toen we na een uurtje bij een waterval waren aangekomen was het tijd voor watersliden en cliffjumpen. 12 meter en 16 meter.. toch best wel heel hoog, wel heel tof!
Gister kwamen we terug en vandaag hebben we lekker op het strand gelegen en heb ik een pedicure genomen:)

Het is ondertussen al donker geworden dus min beginstukje klopt niet meer helemaal. Morgen ga ik samen met een ander meisje naar de gili islands, nog meer strand!:) En daarna xie ik wel weer.

Liefs!

• 06 Maart 2014 - 14:31

Rob:

Jezus zusje ik ben jaloers!!! En ook super trots hoe je alles doet.

• 06 Maart 2014 - 16:07

Ies Van Hunnik:

Hoezo jaloers? Wij jaloers? Helemaal niet, of toch eigenlijk wel. Hartstikke goed verhaal meisje, ben ook hartstikke trots op je. heel veel plezier

• 06 Maart 2014 - 18:15

Mirjam:

Heerlijk Inge! Wat een belevenissen weer! Super stoer!